Onderhoud van uw podotherapeutische zolen
- U kunt de zolen niet wassen;
- Haal elke avond uw podotherapeutische zolen uit uw schoenen. Zo hebben de zolen kans om luchten;
- Als uw zolen nat zijn geworden haalt u de zolen uit uw schoenen en laat ze drogen op kamertemperatuur. Droog uw zolen niet op de verwarming;
- U kunt een voetsokje gebruiken om te voorkomen dat uw zolen vies worden. U trekt het voetsokje over de zolen heen en verwijder het sokje als deze vies is geworden;
- In sommige schoenen kan het dragen van podotherapeutische zolen geluid maken. Om dit tegen te gaan kunt u de onderkant van de zolen bestrooien met wat talkpoeder.
Algemene adviezen
- Bij beschadiging of slijtage moet u de zolen tijdig laten controleren of repareren. Zo voorkomt u het terugkeren van klachten;
- We adviseren om elk jaar of maximaal om de twee jaar te laten controleren of de zolen nog passend zijn voor u;
- Voor kinderen in de groei adviseren wij een halfjaarlijkse controle van de zolen. Zodra het kind een grotere schoenmaat bereikt adviseren wij een eerder controlebezoek aan de podotherapeut in te plannen.
Tevredenheidsgarantie
Binnen RondOm geloven wij heel sterk in de kennis en kunde van onze behandelaars. We durven daarom de belofte aan te gaan dat u het bedrag van de zolen terugkrijgt wanneer de zolen niet het met u besproken en gewenste resultaat hebben. Hier dient wel een podotherapeutisch onderzoek inclusief behandeling van uw klachten d.m.v. podotherapeutische zolen aan vooraf te zijn gegaan.
RondOm onderscheidt zich van andere podotherapiepraktijken met deze voor de zorg unieke no cure no pay regeling op podotherapeutische zolen. De no cure no pay regeling geldt na plaatsvinden van de 1e controleafspraak tot maximaal 6 maanden na datum van de levering van uw podotherapeutische zolen. Wanneer de no cure no pay regeling gebruikt wordt dienen de kosten van het onderzoek en de behandeling wel betaald te worden.
Uitleg over uw nota
Op uw nota, die u via Infomedics ontvangt, vindt u een korte omschrijving wat binnen het pakket van het behandeltraject valt en wat met u is afgestemd. Zij zullen uw rekening rechtstreeks declareren bij uw zorgverzekering. Dit betekent dat u alleen nog maar een nota via Infomedics zult ontvangen voor dat deel van de nota waarvoor u geen aanspraak meer kunt maken op uw vergoeding binnen het aanvullende pakket van uw zorgverzekering. Mocht u geen aanvullend pakket hebben, dan ontvangt u via Infomedics een nota voor het totaalbedrag van uw behandeling.
Deze nieuwe wijze van nota afhandeling geldt voor de meeste zorgverzekeraars; enkele zorgverzekeraars vormen hier helaas nog een uitzondering op. Bent u verzekerd bij deze zorgverzekeraars, dan ontvangt u een nota thuis voor het totaalbedrag van uw behandeling. Deze nota kunt u daarna zelf indienen bij de desbetreffende zorgverzekeraar.
Contact
Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken? Neem dan contact op met ons secretariaat. We zijn iedere werkdag van 08.00 uur tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar via 088-1180500. Contact opnemen per mail kan via service@rondompodotherapeuten.nl.